wykonany wg projektu Ewy Gawroniak-Olejniczak, ego-studio shop design
Rozwiązania, które wytyczają kierunek zmian
Modelowy Sklep, uznawany przez wielu za serce eventu, pozwala poznać aktualne trendy w projektowaniu przestrzeni sklepowych i ich wyposażaniu, a wraz z nimi zaawansowane technologicznie rozwiązania. Co roku, jego aranżacja uwzględnia najważniejsze potrzeby współczesnych klientów. W tegorocznej edycji z myślą o konieczności regularnych zmian w przestrzeniach sklepowych, wynikających z konieczności podążania za szybkim tempem dzisiejszego życia, Modelowy Sklep został podzielony na strefy tematyczne. Dla uważnych architektów to zestaw wskazówek na najbliższe miesiące.
Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu wskazuje na najważniejsze trendy w obszarze sklepów wielkopowierzchniowych.
– To przede wszystkim cieszące się coraz większym zainteresowaniem klientów stoiska z małą gastronomią, gdzie kucharz ma kontakt z klientem i rekomenduje produkty. Można tam kupić wyprodukowane na miejscu świeże wyroby garmażeryjne i całe zestawy obiadowe. Takie punkty cieszą się coraz większą popularnością wśród młodych osób, jak i starszych prowadzących samotnie gospodarstwa domowe. Co ważne, oferta zaspokaja również potrzeby zwolenników wegetarianizmu – podkreśla.
Kolejny ważny aspekt to powiększający się z roku na rok udział powierzchni strefy food-to-go. Wynika to z faktu, iż klienci coraz częściej odwiedzają sklepy w drodze do pracy, by kupić zestawy śniadaniowe, kawę, coś słodkiego czy lunch, z czego większość przygotowana jest na świeżo w sklepie.
– Warto podkreślić, że taką strefę, wyposażoną w otwarte regały chłodnicze należy umieścić blisko wejścia, a dodatkowo wyposażyć w samoobsługowe kąciki kawowe – dodaje projektantka.
Trzecim ważnym aspektem jest konieczność wykazywania się coraz większą innowacyjnością w zdobywaniu zaufania klientów. Architektka podkreśla, że w aranżacji przestrzeni i jej podziału na strefy kluczowa jest analiza potrzeb lokalnego nabywcy klienta.
– Lokalność jest bardzo ważna. Mamy już takie realizacje, w których motywem przewodnim są odniesienia do lokalnej tradycji, kultury czy historii. Poza tym dbałość o detale jest również wyrazem troski o klienta np. poprzez uporządkowane przestrzenie promocyjne czy komunikację z klientem za pomocą ekranów, ale z wykorzystaniem starannie przemyślanych treści marketingowych – wylicza Ewa Gawroniak-Olejniczak.
W sprawie udziału w projekcie informacji udziela Wojciech Smoktunowicz
tel. 883-773-306, wsmoktunowicz@ecppolska.pl