Nawigacja

Modelowy Sklep

Rozmowa z projektantką Modelowego Sklepu, Ewą Gawroniak-Olejniczak, ego-studio shop design

wizualizacje Modelowego Sklepu 2018

Jaka jest rola Sklepu Modelowego prezentowanego podczas corocznych targów Retail Show?

Od kilku lat mam przyjemność uczestniczyć w rozwijaniu idei Sklepu Modelowego. Zasada, która od początku nam przyświecała to prezentacja najciekawszych, innowacyjnych produktów i rozwiązań, w taki sposób jakbyśmy znaleźli się w prawdziwym sklepie. Zależało nam aby klienci nie musieli odwiedzać sklepów w całej Polsce tylko mogli zobaczyć poszczególne rozwiązania w jednym miejscu. Zaproszone do prezentacji swoich produktów są minimum dwie firmy z danego sektora: meble, oświetlenie, materiały wykończeniowe i oczywiście chłodnictwo. Wyjątkowe jest to, że produkty konkurencyjnych firm pokazujemy obok siebie, co daje niespotykaną nigdzie wcześniej możliwość porównania oferty różnych producentów. Powierzchnia sklepu 200m2 jest podzielona jest na strefy asortymentowe tak samo jak w prawdziwym markecie. Na półkach pojawiają się produkty, które następnie zostają doświetlone profesjonalnym oświetleniem dedykowanym dla konkretnej grupy asortymentowej. Na miejscu spotkacie państwo przedstawicieli wszystkich firm, którzy odpowiadają na państwa  pytania i zaprezentują swoje produkty. Klienci, z którymi mam okazję rozmawiać podczas targów podkreślają, że Sklep jest dla nich dodatkową inspiracją i pozwala poszerzyć wiedzę o najnowszych trendach i rozwiązaniach w branży spożywczej i gastronomicznej.

Na co warto będzie zwrócić uwagę w Sklepie Modelowym w tym roku?

W sklepie modelowym spotykają się na wspólnej przestrzeni konkurencyjne firmy z danej branży. To gwarantuje wysoki poziom ekspozycji i prezentację najciekawszych produktów wyróżniających się na na tle konkurencji. Wyposażenia firm Wanzl i Modern-Expo nie trzeba nikomu przedstawiać i obie firmy pokażą w tym roku kilka nowości. Oświetlenie zaprezentują dwie europejskie marki Baero i Ansorg i na porównanie ich oferty sama czekam z niecierpliwością. Pojawią się nowości z oferty branży chłodniczej w dużo większym zakresie niż wcześniej. Będą nowe rozwiązania dla małej gastronomii, a także systemy do obsługi klienta. Z punktu widzenia architekta wnętrz w tym roku po raz pierwszy pokażemy zadaszenie ażurowe, które wykorzystujemy w naszych projektach. Podzieliliśmy podłogę na 3 części i sprawdzimy jak zmienia się wnętrze w zależności od wyboru koloru i wzoru podłogi. Pokażemy, jak ważny jest kolor we wnętrzu i udowodnimy, że kolor roku Pantone – Ultra Fiolet doskonale sprawdzi się we wnętrzu delikatesowym. Zaproponujemy sposób na wykorzystanie zdjęć wielkoformatowych użytych inaczej niż zazwyczaj. I najważniejsze – pokażemy jak ważna jest grafika w tworzeniu komunikacji z klientem.

Czy w tym roku mamy temat przewodni dla sklepu?

Oczywiście. Taki jest cel spotkań z naszymi klientami podczas targów. Co roku staram się zwrócić uwagę na inny element procesu projektowego, opowiedzieć o naszych doświadczeniach i zachęcić do dyskusji.
W zeszłym roku mówiliśmy o różnorodności w obrębie jednego wnętrza. O tym jak można dzielić sklep na mniejsze strefy za pomocą koloru, materiałów wykończeniowych, ustawienia mebli. W tym roku pokażemy zdjęcia z naszej realizacji wykonanej zgodnie z tymi zasadami.
W tym roku chcemy podkreślić rolę DETALU w projekcie wnętrza. Spojrzymy na DETAL w szeroko rozumianym kontekście, zarówno w samej formie architektonicznej, w układzie ścieżki klienta, oraz w szczegółach mebli, komunikacji graficznej. Moim zdaniem to DETALE decydują o naszej relacji z klientem. Oczywiście liczy się pierwsze wrażenie, jednak nasz klient odwiedza nas prawie codziennie więc zwraca uwagę na szczegóły. Detale pokazują nasze zaangażowanie, budują wiarygodność w oczach osób, które odwiedzają sklep, a klientowi dają poczucie, że jest dla nas ważny. Przykłady takich rozwiązań pokażemy podczas wykładu w Teatrze Innowacji, na który serdecznie zapraszam. Co roku naszym celem nadrzędnym jest pokazanie Inwestorom, że warto odejść od utartych schematów i otworzyć się na nowe rozwiązania. Sklepy nie muszą być jednakowe i monotonne. Dzięki prostym, dobrze przemyślanym rozwiązaniom, możemy wyróżnić się na tle konkurencji.

architekt wnętrz
Ewa Gawroniak-Olejniczak
ego-studio shop design

603 994 -025
ewa@ego-studio.pl

www.ego-studio.pl

Ponizej wstępne wizualizacje The Perfect Store 2018.

Sklep zaprojektowała Ewa Gawroniak-Olejniczak z firmy Ego-Studio