Nawigacja

Zwycięzcy w konkursie Best Shop Concept 2017:


  Kategoria: Supermarket
Sklep PIOTR I PAWEŁ
Firma: Gramza Design Autorska Pracownia Architektoniczna Agata Krowicka

Przestrzeń supermarketu potraktowana jak miasto – wprowadzono, zaczerpnięte z teorii urbanistyki – struktury powierzchni, pozytywnie oddziałujące na obserwatora – uliczki, rejony, pasma graniczne, znaki szczególne, płaszczyzny i linie prowadzące. Użytkownik wprowadzony w przyjazny skalą ciąg czasoprzestrzenny, dzięki czemu będzie czuł się komfortowo i szybko zorientuje się w topografii „miasta”.
Do sklepu wchodzimy przez stoisko owocowo-warzywne, dające poczucie świeżości i zachęcające do dalszych zakupów. Wąskie wejście staje się coraz szersze, tworząc placyk otwierający się na kolejną część sklepu.
Nowy supermarket Piotr i Paweł, którego franczyzobiorcą jest firma Bemar, ma z jednej strony nawiązywać do małych włoskich miasteczek, a z drugiej – do powściągliwego i konsekwentnego w formie i materiale niemieckiego porządku. Kolorystyka sklepu jest surowa, zachowana w czerni, bieli i szarościach, ocieplona naturalnym kolorem drewna orzechowego.
     
  Kategoria: Sklep typu convenience
Kawiarnia CORONA SOK & MUS
Firma: A+D Retail Store Design

„Sklep ze szczęściem”. W ofercie sklepu soki, musy, przeciery, zupy, kawa, jogurty, mesli. Każdy produkt ma zapewnić konkretne efekty: zdrowie, energię, witalność, detoks, wzmocnienie itp. Cechą szczególna sklepu jest precyzyjna edukacja i świadome stosowanie antyoksydantów.
Sklep, pomimo niedużej powierzchni (25 mkw.), oferuje sprzedaż z lodówki, jak i sprzedaż produktów przygotowywanych na indywidualne życzenie. Ważną funkcjonalnością sklepu jest edukacja klientów. Antyoksydanty dopiero wchodzą do popularnego języka i zanim na dobre zagoszczą w świadomości rozważnego konsumenta, edukacja zajmuje więcej energii, niż sprzedaż.
Sklep sprzedaje zdrowie, energię, wiedzę itp. – stąd określany jest mianem sklepu sprzedającego „szczęście”.
     

  Kategoria: Sklep odzieżowy
Sklep BYTOM
Firma: lsd.studio

Marka Bytom od 2014 roku poszerza swoją sieć sklepów o unikatowe salony koncepcyjne, zlokalizowane w najbardziej prestiżowych lokalizacjach w Polsce. Każdy z nich oparty jest na jednym i wyjątkowym shop-concepcie, stworzonym na potrzeby danej lokalizacji.
Salon w łódzkiej Manufakturze to połączenie stylowych rozwiązań i cytatów z architektury z lat 50. z autorskimi pomysłami projektowymi. Na uwagę zasługuje strefa imidżowa, której formuła ażurowej złotej konstrukcji, umieszczonej na tle luster, przełamuje fizyczne bariery lokalu. Wystrój uzupełniają ciekawe materiały i faktury, a także elementy dekoracyjne, w tym oprawy oświetleniowe zaprojektowane indywidualnie dla marki Bytom.
Architektura sklepu i układ poszczególnych zabudów meblowych oraz mebli wolnostojących ułatwia swobodny dostęp do odzieży, która prezentowana jest w dwóch podstrefach dedykowanych odpowiednio liniom „formal” i „casual”.
Sklep wyposażony jest w osobny pokój krawiecki, w którym oferowane są usługi szycia na miarę.
     
  Kategoria: Sklep odzieżowy
Sklep E-OBUWIE
Firma: ARS Retail Design Sp. z o.o.

Inspiracją dla nowego konceptu pierwszego stacjonarnego sklepu e-Obuwie stały się eleganckie butiki światowych stolic mody.
Minimalistyczne formy mebli stanowią tło dla różnorodnych produktów, a wykorzystanie materiału, tj. miedź, naturalne drewno oraz kamień dodają elegancji i wyjątkowości miejscu.
Punktem wyróżniającym nowatorskość konceptu jest kontrast między klasycznym wnętrzem a nowoczesnymi technologiami, wykorzystanymi do obsługi klienta oraz promocji produktów.
     

  Kategoria: Sklep specjalistyczny
Piekarnia i cukiernia NAKIELNY KAWA I WYPIEKI
Firma: Schwitzke Górski Sp. z o.o.

Klimat stworzony przez wystrój cukierni Nakielny jest bardzo charakterystyczny, przytulny i nowoczesny jednocześnie. Zwracają uwagę kontrasty – ciemne, zimne metale łączą się z wykonanymi z drewna stołami i przytulnymi fotelami o nowoczesnej linii. Wyraźne, mocne oświetlenie produktów łagodzą lampy znajdujące się przy stolikach. Niekiedy są to lampy imitujące miejskie latarnie, dodające miejscu niezobowiązującego charakteru. Innym razem jest to oświetlenie przywodzące na myśl ciepły domowy salon, w którym spokojnie można odpocząć. Wnętrzom cukierni charakteru dodają wyjątkowe, designerskie dodatki, zaprojektowane z myślą o marce Nakielny. Są to surowe, geometryczne dekoracje wykonane z metalu. Przestrzeń kawiarni wydzielona została wykonaną na zamówienie, ozdobioną logiem firmy barierą, wykonaną  z metalu.
Surowe materiały i nowoczesne linie świetnie podkreślają żywe rośliny, sadzone w drewnianych boksach.
     

  Kategoria: Sklep specjalistyczny
Showroom TIKKURILA
Firma: MUSU Anna Irek

Nowy showroom Tikkurila i Beckers to przestrzeń, która pobudza do kreatywności. Dzięki przemyślanej aranżacji powstało miejsce, w którym wybór idealnego koloru farby i najlepszego rozwiązania dekoracyjnego przestaje być wyzwaniem, a staje się zabawą i czystą przyjemnością. Pod jednym dachem, na powierzchni ponad 400 mkw., spotkały się światy marek Tikkurila i Beckers, oferujących szeroki wachlarz produktów do dekoracji i wykończenia wnętrz. Przestrzeń showroomu spełnia wiele funkcji: dostarcza klientom kolorystycznych inspiracji, ułatwia wybór i zakup odpowiedniego produktu, umożliwia spotkanie z fachową poradą ekspertów, ale również zaprasza do zabawy kolorem – także najmłodszych.
     

  Kategoria: Remodeling
Sklep MEDICINE EVERYDAY THERAPY
Firma: Schwitzke Górski Sp. z o.o.

Wnętrza sklepu zaskakują harmonijnym połączeniem współczesnych, surowych materiałów i ciepłych dekoracyjnych elementów. Pierwszą rzeczą, przyciągającą wzrok, jest unikatowa wystawa – poruszające się części, podświetlone elementy i obracające się manekiny sprawiają, że ciężko jest przejść obok niej obojętnie. Witryna budzi zainteresowanie i zwraca uwagę modernistycznym, technologicznym stylem.
Wchodząc do środka trafiamy do przestronnego, minimalistycznego wnętrza, które kojarzyć się może z modnym salonem tatuażu – czernie i szarości są przełamane nasyconymi, ciemnymi kolorami. Kolejnym takim nawiązaniem są dywany – wytatuowane na ścianach i drewnianej podłodze, tworząc charakterystyczne dla Medicine połączenie nowoczesności ze stylem vintage. Modernistyczne oświetlenie gołych żarówek o ciepłym świetle podkreśla klimat miejsca. Uwagę zwracają dopracowane do perfekcji detale wnętrza sklepu, w tym sztukateria i gipsowe ornamenty na suficie.